loading...
روز قدس، روز اسلام
حکمت مطهر بازدید : 2396 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
سید حسن نصرالله:

هدف از نامگذاری روز قدس فراموش نشدن موضوع فلسطین بود/ از جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به فلسطین قدردانی می کنم

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: امام خمینی(ره) در ماه های نخست سال 1979 میلادی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با صدور بیانیه ای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید و هدف از آن فراموش نشدن موضوع فلسطین بود.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی که در منطقه الضاحیه الجنوبیه بیروت انجام شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در ماه های نخست سال 1979 میلادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با صدور بیانیه ای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید وهدف از ان فراموش نشدن موضوع فلسطین بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این روز به دلیل یادآوری آنچیزی است که بر فلسطین وملت در محاصره آن گذشته است و به دلیل آنچیزی است که این سرزمین با یهودی سازی و خطرات در کمین مقدسات مواجه است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین افزود: امام خمینی(ره) اسرائیل را غده ای سرطانی توصیف کرد و تمامی کشورها می دانند که این بیماری در پیکر بروز می یابد و تنها علاج آن ریشه کن شدن آن است.

وی افزود: اسرائیل به عنوان پایگاه پروژه صهیونیستی در منطقه خطری مهیب به شمار رفته که نه تنها علیه ملت فلسطین است بلکه به عنوان خطری دائمی و مهیب برای تمامی کشورهای منطقه،امنیت وسلامت وثروت های آنها محسوب می شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه از میان رفتن این غده سرطانی نه تنها به نفع فلسطین وجهان اسلام وعرب است افزود: باید بین منافع قومیتی و ملی تفاوت گذاشت به دلیل اینکه اسرائیل خطری است برای لبنان و از میان رفتن آن به مصلحت لبنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر طرفی که در مقابل پروژه اسرائیلی بایستد از وطن، ملت و کرامت و آینده فرزندانش دفاع می کند اضافه کرد: کمترین مسئولیت برای تمامی افراد این است که کسی نمی تواند از موضع سیاسی ورسانه ای وهمبستگی مردم سرپیچی کرده و کمترین چیزی که ما از این افراد می خواهیم این است که تا روز قیامت اسرائیل وابقای آن را به رسمیت نشناسند.

دبیر کل حزب الله گفت: طرف هایی هستند که به دنبال این هستند که ملت ها را به سمت اولویت های دیگری از آغاز به کار پروژه صهیونیستی در اشغال فلسطین هدایت کنند و طرف هایی هستند که می گویند اولویت جهان عرب مقابله با قدرت گیری کمونیسم است واموال و پیکار جویانی را از کشورهای عربی واز فلسطین برای مبارزه به افغانستان اعزام کردند.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به اینکه امروزه گفته می شود که قدرت گیری شیعه خطرناک تر از خطر اسرائیلی است. آیا این اظهارات را از طریق کانال های ماهواره ای وابسته به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وتریبون ها نمی گویند ؟

وی همچنین با طرح پرسشی با این عنوان که آیا در گیری در مصر،لیبی وتونس مذهبی است؟ افزود: به این کشورها مانند سوریه،لبنان وعراق وبحرین گفته می شود که درگیری در این کشورها فرقه ای است با وجود اینکه سیاسی بوده واین موضوع سلاحی تخریب کننده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس اظهار داشت: برخی از اسلامگرایان هدف آتش خود را به سمت جریان عربی وقومی گرفته اند این اقدام به چه کسی فایده می رساند؟این هرج ومرج تا کجا پیش خواهد رفت و به تمامی طرف ها خواهد رسید. من خطاب به شما می گویم که نخبگان ما توانایی شکست دادن این پروژه را دارند.

سید حسن نصرالله همچنین با ابراز  قدردانی خود از جمهوری اسلامی ایران و سوریه به خاطر کمک هایی که به فلسطین وجنبش های مقاومت در لبنان وفلسطین کرده است افزود: این کمک ها به شکست بیشتر دشمن صهیونیستی وپروژه آن منجر شده است.

وی همچنین تاکید کرد: ما در حزب الله به عنوان مقاومتی بیدار وآماده برای حمایت از کشور وملتمان در برابر چشم طمع وتوطئه های دشمن در کنار ارتش باقی خواهیم ماند و قدردانی خود را تقدیم فرماندهان،افسران،شهدا و مجروحان می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنرانی خود به مناسبت روزجهانی قدس تصریح کرد: عزیزترین و جگر گوشه های خود را نثار کرده ایم. ما در روز جهانی قدس به همه جهان می گوییم که ما حزب الله هستیم که مسئولیت خود را برعهده می‌گیریم و حزب الله یک حزب شیعی امامی اثنی عشری است که از فلسطین و قدس و ملت فلسطین و مقدسات این امت هرگز دست نخواهیم کشیم و به روح پرفتوح امام خمینی (ره) درود می فرستیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 55
  • بازدید کلی : 41,914