loading...
روز قدس، روز اسلام
حکمت مطهر بازدید : 50 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
روز قدس، روز اسلام؛

قدس؛ روزي كه ملت ايران يكپارچه "نابودي اسرائيل" را فرياد كردند

راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور ده‌ها ميليوني ملت ایران برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شد.


جزئيات مراسم روز قدس و مسيرهاي 9‌گانه


راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت 10:30 صبح از مسیرهای نه‌گانه اعلام شده به سمت محل نماز جمعه تهران (دانشگاه تهران) با حضور ملت بیدار و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است در پایان مراسم راهپیمایی تهران، محمود احمدی‌نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها آخرين سخنراني خود در کسوت رياست‌جمهوري را ايراد کند و آیت‌الله سید‌احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران است.


بر پایه این خبر مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره 1 : مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 2 : مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 3 : مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 4 : مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 5 : مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 6 : مسجدالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 7 : مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران مسیر شماره 8 : مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 9 : مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


براساس این گزارش،‌ اصحاب رسانه‌های خبری، نیروهای انتظامی،‌امدادی، راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌های ذیربط در نقاط مختلف شهر مستقر شده و آماده خدمت‌رسانی به روزه‌داران حاضر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس هستند.  
 
تعدادی از هموطنان نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی در برخی مسیرهای 9گانه راهپیمایی امروز حاضر شده و منتظر شروع مراسم هستند تا گام دیگری از خلق حماسه سیاسی را به نمایش بگذارند.  
 
گفتنی است در خیابان انقلاب غرفه‌هایی در طول مسیر تعبیه شده که در آن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین به مردم نمایش داده می‌شود و همچنین تصاویر شهدا و رهبران فلسطین نیز در طول مسیر به چشم می‌خورد.  
 
یکی از نکات جالب راهپیمایی امسال استقرار تیم پزشکی در حد فاصل مسیر است که به روزه‌داران مشاوره می‌دهند. 



حضور مردم پيش از آغاز رسمي راهپيمايي روز قدي در مسيرهاي 9‌گانه

ميدان فردوسي نيز هم اكنون شاهد حضور جمعي كثيري از راهپيمايان است كه با شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" به سمت دانشگاه تهران در حركت هستند.
 
در ميان راهپيمايان ورزشکاراني از فدراسیون قایقرانی و فدراسیون ورزش‌های همگانی به چشم مي‌خورند؛ همچنين نمايندگاني از اتحاديه اصناف در جمع راهپيمايان حضور دارند كه همراه با مردم در حال راهپيمايي در مسير هستند. 

 عده‌اي از جوانان و نوجوانان با شور و شوق در حال توزيع پرچم‌ و پلاکاردهایي با مضامين روز قدس در ميان مردم هستند.  
 
گفتني است، آقای دوربینی هم در ميان جمعيت راهپيمايي كننده است.


 تاکید راهپیمایان تهرانی بر تحریم کالاهای صهیونیستی 


 در طول مسیر پلاکاردهایی نصب شده که برخی از آنها به فتوای مراجع اعظام درباره شرکت‌های صهیونیستی اشاره شده است؛ به طور مثال بر اساس نظر امام خمینی هرگونه خرید و فروش با شرکت‌های صهیونیستی حرام است همچنین نظرات مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم شیرازی و ... در پلاکاردهایی نصب شده است.  
 
همچنین بر روی پلاکاردی، برخی شرکت‌های داخلی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از محصولات شرکت‌های صهیونیستی استفاده می‌کنند نیز محکوم شده است.


سردار رحيمي:‌ مردم بنابر اعتقادشان در راهپيمايي روز قدس شركت مي‌كنند

سردار حسين رحيمي رییس پلیس راهور تهران دقايقي پيش به همراه چند تن از معاونين خود در راهپيمايي روز قدس حضور پيدا کرد.

وي در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: بر اين باورم که مردم بنا بر اعتقادات خود حضور پيدا مي‌کنند.


 رييس قوه قضاييه به جمع راهپيمايان روزه‌دار پيوست


 آيت‌الله صادق آملي لاريجاني لحظاتي پيش در چهار راه وليعصر به جمع راهپيمايان روزه‌دار پيوست.


باهنر: حضور مردم را بسيار باشكوه مي‌بينم

محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، ضمن همراهي با راهپيمايان روزه‌دار، حضور مردم را در راهپيمايي روز قدس تحسين كرد و گفت: حضور مردم را بسيار با شكوه مي‌بينم.

وي ضمن تقدير از مردم براي حضور در راهپيمايي گفت: اين نشان دهنده بصيرت مردم ماست كه هر ساله اين راهپيمايي را باشكوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار مي‌كنند.


مردم روزه‌دار آبلیسک (نماد شیطان‌پرستی)‌ را به آتش کشيدند

 دیوار حائل نمادین در چهارراه ولیعصر نصب شده است که مردم روی آن شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی حک می‌کنند.  

مردم روزه‌دار در ادامه راهپیمایی به مناسبت روز جهانی قدس در حاشیه این مراسم آبلیسک (نماد شیطان‌پرستی)‌ را به آتش کشیدند. 


تمدن: دغدغه‌هاي اقتصادي اولويت اول دولت يازدهم خواهد بود


استانداري تهران در راهپيمايي روز جهاني قدس با اشاره به اهميت حضور مردم در راهپيمايي اين روز ابراز اميدواري كرد رژيم صهيونيستي از صحنه روزگار حذف شود.


دكتر روحاني: اسرائیل زخمی بر بدن منطقه است که باید از بین برود 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين دكتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب صبح امروز ضمن حضور در جمع راهپیمایان روزه‌دار با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس یادگار حضرت امام (ره) است گفت: روز قدس روزی است که مردم وحدت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارند و در برابر هرگونه ظلم، تجاوز ایستادگی می‌کنند.

رييس جمهور منتخب با تاكيد بر اينكه اسرائيل زخمي در بدنه منطقه است که سال‌هاست بر بدن دنیای اسلام نشسته است و باید از بین برود، اظهارداشت: رژیم صهیونیستی در سایه اشغال فلسطین و قدس عزیز به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و در این روز در واقع برای آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نکنند و نخواهند کرد و همواره در باربر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين روحاني درباره پیام روز جهانی قدس امسال گفت: حضور مردم در روز قدس پشتوانه بزرگ معنوی و سیاسی برای ملت فلسطین در راه رسیدن به آرمان‌های مقدس و آزادی قدس شریف است.

رييس جمهور منتخب تصریح کرد: اسرائیل به بهانه سازش به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند که این فرصت مناسبی است برای اینکه به ظاهر چهره‌ای صلح‌طلب از خود نشان دهند؛ اما در باطن به تجاوزگری‌های خود ادامه دهند.


احمدي‌نژاد: در هر کجا باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشورمان دقايقي پيش در جمع راهپيمايان روز قدس حاضر شد.

شايان ذکر است امروز آخرين روز دولت دهم و پايان رياست جمهوري محمود احمدي نژاد است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس از جمله روزهای بزرگ اسلام و روزی مهم در متن زندگی بشریت است، روزی که جبهه شیطان انشاءالله منزوی خواهد شد و همه خوبی‌ها در عالم مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: روز قدس، یک نماد است، نماد زنده بودن بشریت و تلاش خستگی ناپذیر بندگان صالح برای استقرار عدالت در جهان است و من خدا را سپاسگزارم که در سی و چهارمین سالگرد روز جهانی قدس که ابتکار الهی امام راحل(ره)‌است، حضور پیدا کردم.

رئيس‌جمهور همچنين اظهار داشت: مردم ایران امروز پرشورتر و مؤمن‌تر از هر سال و به عنوان پرچمدار برقراری عدالت در جهان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وي در پايان در پاسخ به سؤالی درباره احساس خود از حضور در جمع راهپیمایان روز قدس، گفت: من در هر کجا که باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود.


 احمد خاتمي، امير سياري،‌سردار وحيدي،‌ علي‌اکبر ولايتي و محمدرضا عارف به جمع راهپيمايان روز قئس پيوستند.

همچنين؛ علی نیکزاد، حجت الاسلام علی فلاحیان، طریقت‌منفرد، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی و مجتبی ثمره هاشمی نیز در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.


ثمره‌هاشمي: حضورم در دانشگاه احمدي‌نژاد معلوم نيست

دستيار ارشد محمود رييس جمهور با بيان اينكه حضورم در دانشگاه‌ احمد‌ي‌ن‍ژاد معلوم نيست، گفت: پس از پايان دولت دهم به دانشگاه صدا و سيما باز مي‌گردم.

وي با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهميت روز قدس، گفت: روز قدس پرچم آزادي و انقلاب و دفاع از کيان انساني است.

ثمره‌هاشمي با بيان اينكه روز قدس روز برداشتن پرچم ظلم و ستم است، اظهارداشت: روز قدس، روز اميد و اعتماد به وعده‌هاي الهي است.

ثمره هاشمي درباره حضور خود در دانشگاه احمدي‌نژاد تصريح کرد: معلوم نيست در دانشگاه احمدي نژاد حضور پيدا کنم.


آيت‌الله خاتمي: مذاکرات آتی برخی مقامات فلسطینی و رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد

 آیت‌الله احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: آنچه امروز مردم و کشور فلسطین توانسته‌اند به دست بیاورند از گذر مقاومتی است که در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اتخاذ کردند.  
 
وی افزود: مذاکرات آتی میان رژیم غاصب صهیونیستی و برخی از مقامات فلسطینی به طور حتم شکست خواهد خورد.  
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم فلسطین باید بدانند که پیروزی آنها و شکست اسرائیل تنها در گرو مقاومت آنها محقق خواهد شد.  


ناطق نوري: چينش كابينه منطقي و عادلانه انجام شده است 



حجت‌الاسلام و المسلمين ناطق نوري در گفتگو با خبرنگاران در حاشيه راهپيمايي روز قدس، در خصوص هدف آمريكا از افزايش تحريم‌ها اظهار داشت: آنها گمان مي‌كنند با افزايش فشارها مي‌توانند ملت ايران را از مسير خود بازگردانند اما با توجه به سابقه 34 ساله حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني، وي نشان داده است كه بر آرمان‌هاي انقلاب پايدار مي‌ماند.

وي با اشاره به برخي خبرها در خصوص چينش كابينه دولت يازدهم گفت: با توجه به شعار حجت الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني، ان‌شاالله دولتي مبتني بر تدبير و اعتدال تشكيل خواهد شد كه تقريبا چينشي كه تا به حال انجام شده منطقي و عاقلانه بوده است و در ميدان اجرا هم مجموعه‌اي هماهنگ، عاقل و قانون‌گرا براي آينده كشور تشكيل شود.


تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل را همچنان اولویت اول جهان اسلام می‌دانیم

راهپیمایان تهرانی روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی این راهپیمایی تاکید کردند:حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی و نیز سوریه و لبنان و تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل را همچنان اولویت اول جهان اسلام می‌دانیم.



ولایتی: راه احقاق حق مردم فلسطین ایستادگی و مبارزه است


 علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به خبرنگاراناظهار داشت: راه احقاق حق فلسطینی‌ها ایستادگی و مبارزه است.  
 
وی ادامه داد:‌تجربه‌های چند دهه اخیر نشان می‌دهد درست زمانی فلسطینی‌ها گام‌های بلندی در جهت پیروزی برداشته‌اند که رو به مبارزه آورده‌اند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در حوزه بین‌الملل به جنگ‌های 22 روزه و 8 روز اشاره کرد و افزود: فلسطینی‌ها با انتفاضه و مبارزات جدی که در غزه انجام دادند در دو جنگ 22 روزه و 8 روزه اسرائیل را شکست دادند بنابراین راه حل نجات آنها ایستادگی و مبارزه است.  


يونسي:"مذاکرات سازش" برای مشغول کردن ملت فلسطین است/انتظار جایگاه خاصی در دولت ندارم

 "حجت‌الاسلام علی یونسی" وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با حضور در راهپیمایی روز قدس در میدان فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: "روز جهانی قدس" یادگار امام راحل و به عنوان یک حرکتی نه برای حمایت از مردم فلسطین و نجات قدس؛ بلکه برای نجات همه مسلمانان از سلطه استکبار و استبداد بوده که با ابتکار امام راحل آغاز شده است.  
 
یونسی درباره "مذاکرات سازش" بیان داشت:‌ این مذاکرات مشغول کردن ملت فلسطین به خود است؛ چرا که رژیم صهیونیستی هیچگاه تن به صلح و مذاکره نمی‌دهد.  
 
 
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که "روز قدس" چه پیامی برای دیپلماسی دولت آینده خواهد داشت،افزود: مهمترین پیام این است که وعده‌هایی که به مردم داده شده به آنها عمل شود؛چرا که حمایت مردم از هر دولتی مشروط به این است که در مسیر مردم راه بروند.  
 
یونسی در پاسخ به این سوال که در دولت آینده آیا سمتی خواهید داشت یا خیر؟خاطرنشان کرد:من در کنار دولت هستم و هر سمت و مشورتی که از من بخواهند انجام خواهم داد؛اما انتظار ندارم جایگاه خاصی به من بدهند و با دولت آینده همکاری می‌کنم.


دبير شوراي نگهبان در جمع راهپيمايان حاضر شد

آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان در خيابان انقلاب به جمع راهپيمايان روز جهاني قدس پيوست.


حضور فرمانده کل سپاه در مراسم راهپيمايي روز قدس 


سردار عزيز جعفري فرمانده کل سپاه دقايقي قبل در مراسمي روز جهاني قدس حضور يافت.

همچنين در اين مراسم خانواده فرمانده کل سپاه وي را همراهي کردند.



آيت‌الله مهدوي‌كني در راهپيمايي شركت كرد 


آيت‌الله مهدوي‌كني رييس مجلس خبرگان رهبري با حضور در خيابان انقلاب در راهپيمايي روز قدس شركت كرد.


چمران: آمریکا با صحنه‌سازی تبلیغاتی به دنبال تاثیرات منفی بر روز قدس است


مهدی چمران با حضور در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات سازش گفت: آمریکا در شرایطی به سر می‌برد که فکر می‌کند می‌تواند به خاطر جریان‌های سوریه و حوادث مصر از فلسطینیان امتیاز بگیرد.  

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن است که با یک صحنه‌سازی تبلیغاتی در روز قدس تاثیر بگذارد اما گستردگی تظاهرات مردم نمی‌گذارد که بر روز قدس تاثیرات منفی گذاشته شود.  
 
چمران اظهار داشت: محمود عباس اگر تمام سرزمین قدس را دودستی تعارف آمریکا و اسرائیل کند باز فلسطینیان با او به مخالفت خواهند پرداخت.  
 
رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آثار روز قدس را در بیداری اسلامی شاهد هستیم،‌ گرچه که این تاثیرات را دیدیم اما بهرحال تاثیرات این اجتماعات و تظاهرات را در کشورها و ملت‌های دیگر را شاهدیم و امیدواریم این کشورها بتوانند با برنامه‌ریزی درست راه انقلاب اسلامی را طی کنند.


قاضي صلواتي: اسرائيل نابود خواهد شد


قاضي صلواتي در راهپيمايي روز قدس حضور يافت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به فرموده امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس بوده که به همت مردم مسلمان ان‌شاءالله اسرائيل نابود خواهد شد.

قاضي دادگاه انقلاب تهران تصريح کرد: حضور يکپارچه مردم نشان از انسجام مسلمانان داشته و نداي سردادن آزادي قدس نشان مي دهد که انقلاب همچنان ادامه دارد.


منتظري: پرونده 74 هزار میلیارد دولت بسته شد


حجت السلام محمد جعفر منتظري در حاشيه روز جهاني قدس در گفتگو با خبرنگاران گفت: روز جهانی قدس نماد دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

وي افزود: بر تمام مسلمانان فرض است که در اين روز با حضور خود از مردم فلسطین حمايت کند.

رئيس ديوان عدالت اداري در ادامه به پرونده 74 هزار میلیارد توماني دولت اشاره کرد و گفت: دولت رو زهاي پاياني خود را طي مي کند و اين پرونده نيز بسته شده است.


عارف: مردم بار ديگر حمايت خود را از فلسطين نشان دادند


 محمد رضا عارف با حضور در جمع راهپيمايان روز قدس اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي روز قدس نشان مي‌دهد که همواره پشتيبان ملت فلسطین هستند.

وي ادامه داد: حضور گسترده مردم و نداي آزادي براي قدس همواره حاکي از آن است که ملت ايران نسبت به کشورهاي اسلامي ديگر بي‌اهميت نيستند.


سردار شریف: تنفس مصنوعی حامیان رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد


"سردار رمضان شریف" در گفتگو با خبرنگارانبا اشاره به تاثیرات "روز قدس" در بیداری اسلامی گفت:‌ بیداری اسلامی هر چقدر گسترش می‌یابد باعث بیشتر شدن حامیان ملت فلسطین و روز جهانی قدس می‌شود و تلاش نظام سلطه برای مهار موج بیداری اسلامی پاسخگو نبوده است.  
 
وی تصریح‌ کرد:‌اولین تظاهرات میدانی‌پس از انتخابات ریاست جمهوری برای اعلام حمایت از آرمان‌های فلسطین هم‌اکنون در روز قدس انجام شده و از آنجا که فرایند انتخابات با اقتدار،صلابت و وحدت ملی همراه بود این حضور یک پیام دوگانه‌ای برای حامیان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.  
 
سردار رمضان شریف اظهار داشت:رژیم صهیونیستی هم‌اکنون شاهد پیام جدی ملت ایران است و باید دست از حرف‌های تهدید‌آمیز خود بردارد و قطع یقین تظاهرات روز جهانی قدس در مصر،لبنان و سوریه باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود؛چرا که خباثت اسرائیلی‌ها برای ملت‌‌ها بیش از پیش آشکار شده است.  
 
رئیس ستاد انتفاضه قدس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره اظهارات سفیر آمریکا در مصر بیان داشت:هذیان‌گویی مقام‌های آمریکایی ناشی از زلزله‌ای است که بیداری اسلامی زیر پای امنیت رژیم صهیونیستی گذاشته ؛چرا که رژیم اشغالگر قدس در طول سالیان تلاش کرد مرزهای خود با اردن و مصر را امن کند اما بیداری اسلامی این امنیت را برهم ریخته است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:هم‌اکنون رژیم صهیونیستی با یک چالش جدی روبرو شده و حامیان این رژیم با سردادن شعارهایی به دنبال تنفس مصنوعی به این رژیم اشغالگر هستند.


آيت‌الله آملي لاريجاني: دولت نهم و دهم در حد وسع از فلسطين حمايت كرد

 آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جمع راهپيمايان روز قدس حضور يافته و در پاسخ به اين سوال كه راه واقعي مقابله با صهيونيست چيست؟ اظهار داشت: همانطور كه مي‌بينيد جمعيت زيادي در راهپيمايي روز قدس حضور يافته‌اند و صلابت و استقامتي كه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري برآن تاكيد كرده بودند در اين روز اثر خود را گذاشته و مردم با يك صداي واحد نداي آزادي قدس را سر مي‌دهند.

وي ادامه داد: مطمئن هستيم قدس به عنوان رمز وحدت جهان اسلام آزاد خواهد شد و اين مسئله را به كشورهاي حامي سلطه نشان خواهيم داد.

رئيس قوه قضايي تصريح كرد: اميدواريم شجره طيبه‌اي كه حضرت امام خميني (ره) آن را آبياري كردند اكنون ما به نحو احسنت ريشه صهيونيست را نابود خواهيم كرد.

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه مذاكره را نمي‌توان با جنگ پيش برد اظهار داشت: چگونه مي‌شود از صلح صحبت كرد در حالي كه مردم فلسطين تحت فشار هستند و مي‌خواهند زندگي خود را اداره كنند اما كشورهايي كه مدعي حقوق بشر هستند حاضر نيستند حتي اين حق اوليه را به آنها بدهند.

رئيس قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني براينكه حمايت دولت نهم و دهم از فلسطين چگونه بوده است، خاطر نشان كرد: دولت نهم و دهم در حد وسع از فلسطين حمايت كرده است و اميدواريم كه مردم هر روز بهتر از گذشته از فلسطين حمايت كنند.


حجت‌الاسلام رازيني: آمريکا با تحريم‌هاي جديد به چيزي نمي‌رسد

 حجت‌الاسلام علي رازيني در راهپيمايي روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس روز مرگ اسرائيل است و هر سال که مي‌گذرد نام قدس براي اسرائيل و انگليس بزرگ‌تر مي‌شود.

وي ادامه داد: آن‌ها مي‌خواهند ملاقات و سازش راه‌اندازي کنند، اما فلسطيني‌هاي انقلابي همواره در مسير مقاومت بوده و آمريکا و اسرائيل نتوانسته‌اند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

معاون حقوقي رياست قوه قضاييه تصريح کرد: حضور پر شور مردم مشت محکمي بر دهان توطئه گران بوده و حاکي از آن است که تلاش آن‌ها به جايي نخواهد رسيد.

وي در پاسخ به اين سوال که تحريم‌هاي جديد آمريکا نشان از چيست اظهار داشت: آن‌ها مي‌خواهند ايران را تحت فشار قرار دهند، ولي چيزي عايدشان نخواهد شد؛ چرا که با گفته‌هاي متناقض،صحبت‌هاي خود را نفي مي‌کنند.

وي افزود: اما مردم در روز قدس نشان مي‌دهند که نه از تهديدات مي‌ترسند و نه تحريم‌هاي آنان راه به جايي خواهد برد.

معاون حقوقي قوه قضاييه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اين که حمايت از فلسطين در دولت نهم و دهم چگونه بوده است خاطر نشان کرد: حمايت از فلسطین در همه دولت‌ها وجود داشته است.


صولت مرتضوي:روز قدس پيامي در راستاي دفاع از تمام مظلومين جهان است


"سيدصولت مرتضوي" معاون سياسي وزير کشور در گفتگو با خبرنگاران با باشکوه خواندن راهپيمايي عظيم مردم روزه درا ايران گفت:به فضل الهي راهپيمايي امسال هم بسيار باشکوه برگزار شد و دريايي خروشان ملت ايران در آخرين جمعه ماه رمضان به پاس دفاع از تمام مظلومين خصوصا مردم فلسطين به پاخواسته است.


وي ادامه داد: پيام اين راهپيمايي عدالت،صلح، دوستي،اجراي قوانين است.


ضرغامي:راهپيمايي «روز قدس» شاهدي بر رسوايي دولت‌هاي مرتجع است


"عزت الله ضرغامي" رئيس رسانه ملي در گفتگو با خبرنگاران ،درخصوص حضور مردم در راهپيمايي روز قدس اظهار داشت:مسئله فلسطين مربوط به همه مردم جهان است و صرفا مسئله سرزمين براي مردم فلسطين نيست هرچند اين مسئله به جاي خود حائز اهميت است.

وي در ادامه افزود:حضور ملت‌ها در راهپيمايي "روز قدس" نشان مي‌دهد مردم راه خود را پيدا كرده اند و از نظام‌هاي مرتجع و گروه‌ هاي‌ تروريستي تكفيري كه جنايت زيادي را در جهان اسلام انجام مي‌دهند،جدا هستند.

رئيس‌سازمان صدا و سيما ادامه داد:همين حضور ساده مردم در تمام دنيا در راهپيمايي "روز قدس" شاهد خوبي براي رسوا شدن دولت‌هاي مرتجعي است كه راه سازش را در پيش گرفته‌اند.

وي با اشاره به حضور مردم در شهرستان‌ها و ساير نقاط دنيا تاكيد كرد: بنده تصاوير حضور مردم را از طريق رسانه‌ها ديدم كه اين مطلب از اعتقاد مردم به آرمان فلسطين خبر مي‌دهد و كسي نمي‌تواند آنها را از اين راه بازدارد.

ضرغامي در پايان خاطرنشان كرد:ما از مردم فلسطين در طي سالهاي گذشته درس پايداري گرفتيم و قاعدتا توقع ما از آنها اين است كه اين پايداري و مقاومت را حفظ كنند.


آيت‌الله جنتي: آينده متعلق به مردم فلسطين است


 آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان در جمع خبرنگاران و در حاشيه راهپيمايي روز قدس اظهار داشت: پيام روز قدس اين است كه اسرائيل شكست خوردني است و فلسطين پيروز است چراكه مردم دنيا پشتيبان مظلوم هستند.

وي با اشاره به برگزاري راهپيمايي روز قدس در كشورهاي جهان ادامه داد: حضور ملت‌هاي مختلف در راهپيمايي روز قدس پرشور و گسترده است و اين مسئله نشان دهنده اين است كه آنان در مقابل ظلم و زور رژيم نامشروع صهيونيستي ايستاده‌اند و از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌كنند؛ بنابراين مردم فلسطين بياستيد ان شاالله آينده ازان شماست.


ميرتاج‌الديني: براي کمک به دولت يازدهم تلاش خواهيم کرد


حجت الاسلام محمد رضا ميرتاج‌الديني در حاشيه مراسم روز جهاني قدس در گفتگو با خبرنگاران گفت:  روز قدس روز دفاع از مردم فلسطین و نشان دادن جنايت‌هاي رژيم صهونيست است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا در دولت يازدهم حضور خواهيد داشت يا خير، فعلاً چيزي معلوم نيست، ولي ما سرباز نظام هستيم و هر گونه زمينه براي همکاري باشد کوشش خواهيم کرد کمک کنيم.

معاون نظارت بر قوانين رياست جمهور همچنين در خصوص سياست خارجي رئيس جمهور منتخب گفت: سياست آقاي روحاني سياست نظام خواهد بود.



طريقت‌منفرد: بعد از دولت زير سايه امام زمان(عج) زندگيمان را مي‌كنيم


طريقت‌منفرد وزير بهداشت ضمن حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني براينكه بعد از پايان دولت دهم به چه فعاليتي مشغول خواهيد شد، اظهار داشت: ان‌شاءالله زير سايه امام زمان(عج) در جمهوري اسلامي زندگيمان را مي‌كنيم.


سردار احمدي مقدم: طرح سازش به نتيجه نمي رسد/ قطعا با دولت يازدهم همكاري خواهم كرد



"اسماعيل احمدي مقدم" فرمانده كل نيروي انتظامي در حاشيه مراسم "روز جهاني قدس" در گفتگو با خبرنگاران به "طرح سازش" اشاره كرد و گفت: اين طرح مسئله جديدي نبوده و سالهاست كه مطرح شده است.

وي افزود: طرح سازش حدود 15 سال پيش از" اسلو "و "مادريد" كليد خورده و تا الان هم به نتيجه نرسيده است و اين اقدام به نتيجه نخواهد رسيد؛ چراكه طرف صهيونيست و آمريكا حقوقي براي ملت فلسطين قائل نيستند.

فرمانده كل نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: ملت مظلوم فلسطين در يك شرايط سختي زندگي مي كنند و آنها هرچه قول دادند و حتي قولهاي داده شده در اسلو و مادريد را پشت پا زدند.

احمدي مقدم خاطر نشان كرد: صهيونيست ها به چيزي قائل نيستندو در اين مذاكرات فقط مي‌خواهند چيزي بدست بياورند و طبيعي است كه مطالبه مردم فلسطين از بحر تا نهر است و همه حقوق از دست رفته خودشان را مي‌خواهند.

وي تاكيد كرد: طرح سازش تعيين كننده امنيت صهيونيست‌هاست و طبيعي است كه به نتيجه نمي‌رسد.

فرمانده كل نيروي انتظامي در ادامه به مصوبه كنگره آمريكا مبني بر تشديد تحريم نفتي ايران گفت: مردم ما خيلي هوشيار هستند و فكر نمي‌كنم كسي انتظار داشته باشد با تعبير ريئس جمهور يا مسئولان خط مشي دشمنان تغيير كند آنها با مسئولان خيلي كار ندارند، يكي از اهداف آنان اين است كه روز قدس نباشد.

وي تصريح كرد: آيا رئيس جمهور ما عوض شود مواضع ما در دفاع حقوق ملت تغييري مي كند؟!،ماديديم كه بر سر مواضع خود ايستاده‌اندو طبيعي است كه هرچقدر بر سر مواضعمان خودمان استادگي كنيم فشار زياد مي شود.

احمدي مقدم تاكيد كرد:انتظار درست و بجايي نيست که كسي فكر كند با تغيير مسئولين،دشمنان عققب نشيني مي كنند آنچه دشمان را وادار به عقب نشيني مي كند؛وحدت و عزم است.

وي در پايان به همكاري خود با دولت يازدهم اشاره كرد و گفت:قطعا با دولت يازدهم همكاري خواهيم كرد،وظيفه اي جز اين نداريم كه در ارتقاي امنيت مردم و قانون گرايي جامعه تلاش كنيم؛چارچوب نيروي انتظامي مشخص است و هر دولتي كه بيايد با كمال قدرت به وظيفه خود عمل خواهيم كرد.


جعفري‌دولت‌آبادي: حضور مردم در راهپيمايي نشان دهنده انزاجار آنان از رژيم صهيونيستي است

جعفري‌دولت‌آبادي دادستان تهران در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم براي همدردي و همراهي با مردم مظلوم فلسطين در اين راهپيمايي باشكوه حضور پيدا كردند و با حضور انزجارشان را از رژيم نامشروع صهيونيستي اعلام مي‌كنند.



حجت الاسلام والمسلمين علوي:اسرائيل بايد به زباله دان تاريخ انداخته شود

 "حجت الاسلام و المسلمين سيد محمودعلوي" در حاشيه راهپيمايي" روز جهاني قدس" در جمع خبرنگاران اظهار داشت:حضور مردم هميشه حماسه آفرين و با شکوه بوده و وقتي مردم مي‌بينند اين حضورشان باعث دفاع از فلسطين مي‌شود با انگيزه قوي تري شرکت مي‌کنند.

عضو مجلس خبرگان افزود:مردم ما هميشه با‌حضور خود مقاومت و ايستادگي خود را در پاي فلسطين اثبات کرده‌اند.

وي تصريح کرد:اسرائيل براي باقي ماندن خود هرکاري که از دستشان بر بيايد انجام مي‌دهند.

حجت الاسلام علوي درباره وظيفه سران کشورهاي اسلامي و به خصوص در مورد مسائل مصر گفت:توصيه مي‌کنم که سران کشورهاي اسلامي در چارچوب قانون حرکت کنند؛زيرا اگر همه مسلمانان درپرتو قرآن حرکت کنند به عزت مي‌رسند؛اما زماني که از قرآن جدا شدند، عزت خود را از دست مي‌دهند.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران در پرتو قرآن و با رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزت دست يافته است.

حجت الاسلام علوي تصريح کرد:منطق اسرائيل زورگويي است و اين رژيم بايد با قدرت و مشت‌هاي فرزندان اسلام و امت اسلامي زباله دان تاريخ انداخته شود.

وي درباره گمانه زني‌هايي که درباره اينکه او گزينه احتمالي" وزارت اطلاعات" در دولت جديد است؛خاطر نشان کرد: فعلا بهتر است؛هيچ صحبتي در اين رابطه نشود.


مصلحی: نباید اجازه دهیم عناصر فتنه‌گر به عرصه قدرت بازگردند

حجت‌الاسلام و المسلمين حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به پايه‌گذاري روز قدس گفت: امام این مردم که معمار انقلاب اسلامی بودند، با پایه‌گذاری روز قدس اجازه ندارند تا راه ظلم و استکبار پایدار بماند.
 
وی ادامه داد: پیام روز قدس روز هوشیاری مردم ایران است و بحمد‌الله هر ساله  حضور مردم در راهپیمایی‌های روز قدس متناسب با زمان خود یک حضور معنادار است.
 
مصلحی با اشاره به موقعيت جمهوري اسلامي و لزوم توجه به آن اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم در موقعیتی قرار داريم که دولت جدید در آستانه آغاز به کار است، آمریکایی‌ها بحث‌هایی را مطرح کردند و ذات خود را با مصوبه اخیرشان در کنگره آمریکا نشان دادند و علیرغم تمام این مباحث، مردم حضور پرشوری داشته‌اند و به دنیا الگو می‌دهند که در چنین موقعیت‌هایی حضور آنها به معنی ظلم‌ستیزی است و اینکه ارزش‌ها مرز ندارند.
 
وي با اشاره به پيام حضور مردم در راهپيمايي روز قدس اظهار داشت: مردم ما با حضور خود در صحنه، این پیام را به استکبار دادند که با وجود تمام مشکلات، صحنه مقاومت را رها نخواهند کرد.
 
وزیر اطلاعات در خصوص احتمال حضور سران فتنه در کابينه گفت: سران فتنه تا تکلیف خود را با نظام مشخص نکنند، جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت چراکه ما اعتقاد داریم پایبندی به قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در حالی که فتنه‌گران با اعمال خود ثابت کردند که اعتقادی به قانون ندارند.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره خبرهايي مبني بر بازگشت برخی عناصر فتنه‌گر به عرصه قدرت، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد چرا که فتنه‌گران قانون‌گریزند و مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه‌گران تابع قانون شوند تا نظام هم با آنها مشکلی نداشته باشد.
 
وزیر اطلاعات درباره اينکه پس از پایان کار دولت دهم در چه عرصه‌ای فعالیت خواهد کرد، گفت: من سرباز انقلابم و در هر عرصه که بگويند، خدمت می‌کنم.
 
وي در پاسخ به سوالي درباره حضورش در دانشگاه ايرانيان اظهار داشت: من دانشگاهی نیستم، بلکه حوزوی هستم، اما اگر در مسیر حق باشد، کمک می‌کنم.
 
مصلحي در ادامه در واکنش به قرار گرفتن نام حزب‌الله در گروهک تروریستی اظهار داشت: این شیوه استبداد است که هر گاه از مجموعه ارزشی مثل حزب‌الله لبنان سیلی می‌خورد، نام آنها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌‌دهد و اگر خلاف این امر صورت بگیرد باید به آن شک کرد.
 
وزير اطلاعات ادامه داد: دیوار بی اعتمادی میان غرب و ایران با اعمال تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه کشورمان در آستانه آغاز به کار دولت جدید تداوم دارد و غرب با اصل نظام اسلامی مشکل دارد و اینگونه نیست که مشکل آنان با جریان و یا گروه خاصی باشد.
 
وي در پايان با اشاره به وضعیت امنیتی کشور خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه امنیتی در وضعیت مطلوبی هستیم که این به نوع اقدامات مثبت انجام شده بازمی‌گردد.

برچسب ها روز جهانی قدس ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 41,911